Mä jatkan tuumaalua pohojalaasilla paukahroksilla:

Jokahinen voi olla aivan erinomaanen -

vaikkei kukaan huamaasikkaan.

*******

Olosuhtehet on aina jotenkin piäles.

Sun ei trenkää siirtää askarehias huamisehen vaikkei kaikki oo

kohorallansa - huamaat pian jottet

tee ikänä mitää.

*******

Älä putua ennenkun lipaaset.

*******

Viä mennesnäs, tua tullesnas

- ja mee välillä oikoosihin töihin!

*******

Kun on nuarena rees,

saa olla vanahana kannaksilla.

*******

Mua sitte risoo jos mullen sanotahan

jottei jotakin voi teherä kun yhyrellä lailla.

Oikeen takapuolta kuumoottaa.

On aivan pakko sanua jotta

"Mä toristan jotta sä oot vääräs".

*******

Ei säily sopu muirenkaan kans

jos on ittensä kans kanivälit.

*******

Luata ittehes, tiärä arvos!

Äläkä vaan kuvittelekkaan

jotta joku toinen häntääs nostaa!

*******

Päällänsä se tikka parkakin tyänsä teköö.

*******

Joka menöö koko aijan kulumat kurtus eikä

tohori ikänä yhtään pöffäällä,

soon jo valamihiksi pystyhyn kuallu.

********

Parempi on luara jotakin

puuttehellista kun olla täyrellinen siinä

jottei saa mitään aikaaseksi.

*******

Mä en rupia nuata selittelemähän, saa jokahinen tuumaalla ittetykönänsä, mitä niistä on miältä. Eikä noo mun keksimiä, kyllä mä ihan tunnustan, notta plakioottin yhyrestä kirijasta. Siinä oli eneekin tuallaasia hajatelmia, mutten viittiny koko kirijaa kopioora. Nuakin valittin ihan vain selaalemalla summan mutikas.

Tähän loppuhun viälä HYVÄT YSTÄVÄNPÄIVÄTOIVOTUKSET KAIKILLE IHANILLE BLOGIYSTÄVILLENI Nalle Puhin tyyliin:

Kyllä elikon voi vetehen taluttaa muttei sitä eheroon

taharoon hukkumahan pysty pakottamahan.

Salaasuus on se jotta ystävyys kelluttaa.