Moon aina luullu, notta ressi on vahingollista ja ihimistä kuluttavaa. Ja onhan se niinkin. Mutta luin justihin jostakin leherestä positiivisesta ressistä. Se on kuulemma sitä, joka teköö ihimisestä luavan ja motivoitunehen. Sillä on oikeen hiano nimikin tualla hyvällä ressillä, eustressi.

Olishan se ollukin, notta e u on taas asialla. Joka paikkahan sen pitää nua pari kirijaantansa tukkia. No sama se mulle mikä sen hiano nimi on, pääasia on se, notta hyvä ressi joskus osuu omallekin kohoralle. Eres joskus.

Hyvää ressiä voi saara tyästä, harrastuksista ja kaikenlaasesta ittensä toteuttamisesta, rakastumisesta, perheestä ja ystävistä. Moon sitä miältä, notta nuasta kaikista voi saara aikaaijoon sitä huanoakin ressiä.  Tavoote varmahan on, notta nua aiheuttaas vain sitä hyvää ressiä.

Mulla on ny vissihin tuan hyvän ressin oirehia, ku toisahalta oon innostuksis toteuttanu ittiäni nualla käsitöillä enkä oo ressannu joulun tulollakaan niin ku ennen. En oo viälä leiponu mitään enkä siivonnu nurkan nurkkaa. En eres keskilaattiaa. Tuloo se joulu kumminkin kalenterin mukahan aina aijallansa.

Joku onnel lisuus rohvessoori on sanonu, notta jokahittellä pitääs olla jokin hullutus. Onkhan mulla ny sellaanen, ku rupesin ryhtyä värkkäämähän nuata käsitöitä. Ny mä jo murehrin lankojen ja kankahien hintojen nousua, jota kauppojen myyjät mulle toimitti. Ne nousoo ny vuaren vaihtees noin 40% ja uurestansa ens syksyllä taas n. 40%. Ajatelkaa, että melekeen saran rosentin nousu vajaas vuares. Ny pitää ruveta hamsteriksi. Onkhan se hyvän vai huanion ressin oires...