Täs viärähti muutama viikko, etten oo saanu präntättyä tänne mitään. Ny kuuletta tai paremminkin lujetta sellaasta, jotei usko erkkikää. Tai voihan se olla, notta te jo sen tiärättä. Minä kuulin sen vasta muutama päivä sitte. Sen, notta minoon kuulemma kirijoottanu kirijan. Mä ny toimitan juurta jaksain koko jutun. Tämä mun ystävä A oli rookannu yhyren meirän yhteesen tutun K. Ne oli siinä vaihtanu kuulumisia ja sitte oli käyty seuraavanlanen vuaropuhelu: 

K: Eikös se M.kin oo johonakin koulus töis?

A: Joo, on se siälä M:n koulus.

K: Sehän on kirijoottanu kirjan.

A: Ai, en mä kyllä oo kuullu, mutta siälä koulus se on töis.

K: No, eihän se estä kirijaa kirijoottamasta.

A: No ei tiätenkään, mutta ei M oo kyllä mitään sellaasta mulle maininnu.

K: Kyllä se on kirijoottanu kirijan.

A: En mä kyllä tiärä siitä mitään, ei se mun miälestä oo kirijaa kirijoottanu. Olis kai se jotain mainaassu...

K: Et sä kaikkia tiärä.

A: No, en toki tiäräkään....

K: On se kirijoottanu.

Kuinka kauan ne on jantannu tuata onpas-eipäs väittelyänsä, sitä en tiärä, mutta kyllä me makiasti nauroomma, kun tämä ystäväni kertoo tämän jutun mulle puhelimes. Minen tiärä mihinä se kirija on painettu ja kuka sen on kirijoottanu muka mun nimis. Olis kiva saara yks kappales eres luettavaksi. Saankhan mä tekijänoikeuspalakkion jokaasesta myyrystä kirijasta. Mähän näjen jo euronkuvia tai rollaria silimisnäni. Mitähän mä tekisin niillä rahoolla. Mikähän sen kirijan nimi on? Minen hoksannu eres kysyä, ku olin niin pöllämystyny. Onkhan se rekkari vai rakkausromaani vai peräti omaelämälerta? Siinä tapaukses joku tiätää musta pelijättävän palijo...