Lastu vai postaus? Siinäpä kysymys. Luin kirjan Blogi tulee taloon (kirj. Anja Alasilta), johona sisältö oli lähinnä tarkootettu tyäelämän plokkauksesta kiinnostunehille. Niinku yrityksen henkilöstö ja sillee. Oli siinä sellaasta yleestäkin tiatua plokkauksesta, jotta saa sen lukia muukki.

Viimmeenen kappales oli otsikootu "mikä kirjoitukselle nimeksi?" ja siinä tämä kirijoottaja toivoo, jotta <postaus<  korvattaas sanalla <lastu<.  Lastu sanaa kuulemma käyttää Petteri Numminen kirijootuksistansa. Lastu on lainaa Juhani Aholta.

Sitä lastu sanaa perustellahan sillä, jotta puusepän vualeskelus lennellehet lastut putos laattialle, josta ne joku lakaasoo pihalle, toinen nakkaa takkahan ja kolomas antaa kakaroolle leluuksi. Kirjaalijan tekelehet on nekin lastuja. Jos ei niitä raaski tulehen heittää, niin jättää niiren poimittavaksi, jokka niistä on kiinnostunehia.

Mä rupesin asiaa funtsaamahan ja mulle tua lastu on aika viarahan tuntuunen sana täs kirijoottamisen yhteyres. Lastusta mulla tuloo miälehen vain vualtu puulastu tai lastu keikkumas lainehilla. Lastu sanalla on kerran jo oma merkityksensä, mitä sitä enää toista keksimähän. Suamen kiäles on muutenkin jo nuata homonyymiä sekoottamas tätä kiältä opiskelevia (esim. kurkku, kuusi, tuli... niillä on useeta merkityksiä). Postaus ei mun miälestä viälä ainakaan tarkoota muuta ku näitä plokikirijootuksia.

Tua postaus sopii ainakin mulle, vaikkei se aivan suamia olsikkaa. Mä yhyristän sen jotenkin postihin, joka kulijettaa ihimisten lähetyksiä (vaikka senkin firman nimi on pitäny muuttaa sellaaseksi, jottei siitä tuu millää lailla miälehen postin kulijetus), kirijeetä ja korttia siis postia, postauksia. Me täälä kirijoottelemma kirijeetä eli postauksia toisillemma eikä mitää lastuja nakella laattialle.

Mun piti lisätä tähän nämä tanssivat koirat, äitee ja tytär, mitenkään asiaan kuulumattomina, mutta ku osuu tuala kansios silimähän. Kuva on jo muutaman vuaren takaanen ja koiruuret on mun yhyren kaverin. Haaveena on joskus ottaa tuan rorun (kääpiösnautseri) erustaja.