Edit: Täs on lankataivahan saalista.                                 Ja täs sytöpipoja.

              

 

Moon tyytyväänen itteheni, ku sain laistettua laiskottelun, vaikka väsytti niin armottomasti töistä tulles. Mä oikeen siivosin, ku huamisin ei kerkiä. Silloon mennähän heti aamusta - Aamusta oli muuten hyvä ravihevoonen - orottamahan linijuria uimahalliln pihalle ja suunnistetahan joukolla - Joukokin oli hevoonen - isoohin lankakauppahan. Lankataivaasehen, niinku yks ystävä sanoo. Voi vain kuvitella minkälaane se taivas on. En oo koskaa käyny.

Ne on vähä niinku sokkoreffit, ku ei tiärä ketä kaikkia sinne tuloo. Osan mä tiärän, ku oon ollu kuulolla ja värvänny ittekki yhyren tyäkaverin. Se vain on varmaa, jotta kaikki haluaa lankakauppahan soppaalemahan ja auton päätepysäkkikin on lankapuarin eres. Tottapa me takaasinki tullahan, jos ei sitte rahat lopu ja jouru tiskaamahan. Takaasintulles on tarkootus syärä johonakin. Voi olla paree, jotta joku kerää matka- ja ruakarahat heti lähärös, jottei käy kalapaten. Voi joutua kävelemähän loppumatkan tai jäärä iliman ruakaa. Ja se, jos mikä olis katastrooffi. Olla päivä syämätä.

Mä en hirviän kova oo tikkuamahan,  mutta seuran vuaksi ottaa vaikka matosatsin. Ajattelin mä koululle investoora halapoja lankoja, jos siälä sellaasia on. Kyllä mun sormet pikkuusen on alaannu syyhyämähän lankojenki perähän. Täytyy tunnustaa.

Moon ny virkannu niitä syto-myssyjä pari kappalesta. Toinen on viälä vähä kesken. Virkkaaminen ei nii ota hartioohin, mutta tikkuaminen on myrkkyä. Mun tuloo hartiat niin kipiäksi ja jumiutuu. Sitte on hirviä mikreeni, jottei tee miäli kattua lankojen päällekkää. Mulla on varmahan väärä tekniikka. Onkahan se tekniikalaji? Vai taito? Käsillä tekemisen halu vain olis valtava. Yhtälö ei oikeen toimi, vaikka kuinka räknääs elon ja ojalan laskuopin mukahan.

Pääsiäässiivot tuli tehtyä ja kylvin pikkuusen ruahoaki. Tai ohoransiämeniä ne oli. Tiärä itääkö ne. Ja jos itää, nii koska. Voi ola, että saan syksyllä puira omaa ohoraa ja keittää omista vilijoosta uutispuurua.

Ny vois mennä lopettelemahan sen myssyn ja huilata, jotta jaksaa aamulla nousta. Pitää olla aijoos paikalla, jottei jää joukosta.