Pakkanen sai aikaan kuurankukkia ja lumienkeleitä.

                                                                                         

Moon sitä miältä, että Suames on hyvä olla kaikki nelijä vuarenaikaa. Talavi saa olla talavi ja kesä sais olla kesä. Ja siinä välis kevät ja syksy omilla paikoollansa. Mutta siitä moon erimiältä sääherran kans, jotta talaven ei tarttisi olla niin pitkä eikä kylymä, ku ny on ollu. Mä uskoosin vähemmälläkin, jotta ny on talavi. Pakkaanen vois pysytellä siinä -5 asteen horvis tai... voisin pluutata -10.kin. Mutta ku viikkotolokulla mittari huiteloo lähempänä -20 ku -10, niin mun huumori alakaa olla kortilla .

Kyllä mä tunnustan luannon kauneuren lumisine maiseminensa ja pakkaasen muavaamine veistoksinensa. Mutta kuka sitä samaa tairenäyttelyä alavariinsa vahtaa. Tämä on ny nähty. Suajakeli olis jo välillä mukavee. Ny joku sitte poraa, että tuloo liukas. Tuloohan se, mutta pannahan piikit kenkihin. Oonkha mä noussu väärällä jalaalla, ku näin marajan tätä normaalia luantoilimiötä. Harvoon mä valitan, ny vain läikähti yli.

Otetahan vähän takaasin ja ajatellahan positiivisesti ja optimistisesti, ettei tätä enää kauaa kestä ja kesähän päin ollahan menos ja sehän on pukeutumiskysymys ja böböt kualoo ja päivät pirentyy ja on valoosaa ku on lunta ja ja ja....