Kiitos ja syvä kumarrus Hollylle taitohaastehen palakinnosta. Nuan komioota  (tällään kuvan heti ku kerkiän räpsäästä) villasukkia en oo viälä jalaasnani pitäny. Ja mistä tiäsit mun färinki valita puikkoohis. Mä oon aivan sanatoon. Kiitos!

Se tua kristikunnan toiseksi tärkeen juhula pukkaa päälle aivan väkisin. Monet on huakaalu karonehien päivien ja viikkojen perähä. Moon yrittäny joka vuasi vähentää sitä tohinaa, mutta tänä vuanna se päivien katuaminen yllätti munki. Mutta kyllä mä tiärän, jotta ku aattoaamu valekee, meillä on joulu valamis. Niin se on joka vuasi tullu. Enemmän ja vähemmän ressin kans. Ja jos ei kaikki ookkaa viimeesen päälle, nii tuloo se  kumminkin. Kalenterin mukahan.

Siitä moon pitäny kiinni, jotta pualilta päivin ku joulurauha julistetahan, meillei enää täräätä yhtää siivojen kans. Silloon pitää jo rauhoottua. Jos joku paikka ei kerkiä luutua nähärä, se teherähän sitte joskus toiste. Kukaan ei oo viälä valittanu joulun aijan siivoosta. Ja kaapiis on ovet, sanoo yks isäntä emännällensä, ku se välitti kaappiensa pahaa siivua. Meillon kans ovet ja mä pirän ne kiinni.

Leipomiksia kerkiää teherä muullooski ku joulun alla. Ja kaupasta saa, jos kastamispuali on uuppelos. Lahajoja mei enää niin suuremmasti laita, aikuuset ihimiset. Mä luulen, jotta tärkiee lahaja on miähille kinkku ja mulle se, kuei tartte koko aijan olla hellan ja kauhan välis. Ei sillä, että kovin pitääs muutenkaa. Onneksi kaikki mun miähet osaa sapuskanlaiton ja jouluna nei ainakaa kuale näläkähän niin kauan ku kinkus vähäki luun ympärillä on lihaa.

Jos joulun jälkeen ei oo muuta tekemistä, tervetulua kattomahan Isonkyrön liikuntahallille JOULUN SANKARI musikaalia 27.12. klo 16.00. Vapaa pääsy.

Jos en enää ennen joulua kerkiä plokilleni niin toivottelen kaikille musikaalin säveltäjän Lasse Heikkilän laulun sanoilla Iloista ja valoisaa joulua!

"Jouluisin lyhyt on lapsuuteen matka, lumessa koivut ja kuiskaava maa, sielussa tallella tärkeimmät muistot. Jossakin Jeesus taas syntyä saa.

Tänään keskellä kiireiden, näiden harmaiden päivien, enkelten laulua kaipaan, ihmettä oikeaa kaipaan. Voinko jossakin nähdä sen  minä, arkinen ihminen?"