Nyt tarvittaas Serlok Holmesia tai Isä Dowlingia tai peräti Neiti Marplea.

Mistä johtuu, ku pesen vaaliaa pyykkiä, nii AINA joukkohon eskyy YKS musta sukka tai kun pesen tummaa pyykkiä, niin AINA pyykkikorihin jää YKS musta sukka? Miästen sukka. Sitte niitä parittomia sukkia pitää päivystää, jotta ne löytää joskus kaverinsa.

Vai onko niin, jotta meillä parittomat sukat ei ookaan keriinny kokonansa piilohon, karottomahan ittiänsä. Mutta ei sekään tunnu verenpitävältä seliitykseltä, kun niitä parittomia silti ilimestyy sinne sukkaloorahan. Miästen sukaaloorahan. Mun sukat on aina parillisia. Ainakin on sukat ollu aina molemmis jaloos. Jos joskus tuloo se päivä, jotta mä kuljen pualialasti, annan täs luvan, jotta saatta viärä mun sitte... parempahan taltehen.

Vai selittyykö tämäkin sillä, kun miähet on niin levottomia sialuja, niin niiren sukat on samanlaasia vaeltajia... Jos jollakin on tähän mysteerihin ratkaasu, otan kiitollisena vastahan.

Asiasta viirentehen. Mun pihakirppis tuatti 8 jätesäkillistä ylijäämätavaraa, jokka lähtöö vaeltamahan jollekin toiselle kirppikselle. Mä lahajootan ne. Ne kun sai häärön meiltä. Isoo Miäs sanoo, jotta yhtäkään tavaraa ei tuu takaasin sisälle. Salakuljetukses on aina omat riskinsä. Nyt en uskalla sitä ottaa.

Hyvällä omallatunnolla ja vanhaa vinkkiä nourattaen ostin eileen kaks uutta vaatetta (mähän olisin saanu ostaa 8 säkillistä): neuletakin ja t-pairan, toinen oli alennusmyynnis. Emmä niistä tämän enempää huutele.