Vilukissi pukkas murret-meemillä.

Korvaa omalla tavallasi sanoa asiat, niin kuin se sinulle sopii suuhun parhaiten.

1. Äitini punainen mekko mahtuu myös minulle:
-Mun äitin punaane hames mahtuus mullekki.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi:
- Tarttekko apua mantsan tehtäväs?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit:
- Teherähän ny niin ku sanoot.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45:
- Mumma sanoo, jotta se hakoo meirät siinä varttia vaille kuus. Hilkka olis sanonu, notta kuuren horvis.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta:
- Menin Hesahan linija-autolla, ku mä myähästyyn junasta.

6. Oletko nähnyt missään veljeni matkapuhelinta:
- Ookko nähäny mihinään veli-poijan kännykkää?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes & Mauritzissa:
- Ostikko sä sen tantun, jokoli viimme viikolla Henkkamaukas?

8. Olethan sinä jo kysynyt eilisen päivän kotitehtävät ystävältäsi:
- Ookko ny muistanu kysyä eiliset läksyt kaveriltas?

9. Minun on nälkä, voitaisiinko me mennä syömään ulos:
- Mun on näläkä, mennähän johki syämähän.

Molisin voinu sanua melekeen samoon ku Vilukissi, mutta jokki sanat kääntyy mun suus vähä toisin, tiätysti ymmärrin kaikki. Nyt olis kiva seurata minkälaasia sanontoja eri pualilla maakuntaa ja muuta maailmaa ilimenöö. Rohkiasti vain kommentoomahan tai ottamahan meemi omaksi.