Mä en ny tarkoota tulipaloa tualla otsikolla vaan tiatokonesta. Tämä kone menöö kuulemma joskus horroksehe tai unitilaha. Moon luullu, jotta siilit ja käärmehet on horroksess talavet ja karhut on talaviunes, mutta jotta tiatokonehekki... jo on aikoohin eletty.

Mä luulin, jotta tämä vain simppaaloo mulle, mutta se onki vain väärin sammutettu! Iltaasin ku meen maata, tapaan sammuttaa konehenki klikkaamalla siitä sammuta kohorasta ja painan kannen kiinni. No, sitte ku taas sen aukaasen siitä oikiasta nappulasta, nii se vain sanoo pimpeli-pom ja menöö pimiäksi. Sitten mun pitää taas painaa siitä oikiasta nappulasta, sitte se vasta suastuu aloottamahan ne joka aamuuset rituaalinsa ennenkö se on käyttövalamis.

Eileen illalla mä taas noiruun sen simppaalua ja kuapus sattuu olla siinä kuulemas nii se sitte mulle seliitti (muna on kanaa viisahampi - ainaki näis asioos), jotta ku mä oon sen sammuttanu ja laittanu kannen heti kiinni, nii sen sammutustehtävä on jääny kesken ja se on menny unitilahan ja sitten ku mä aamulla oon muka sitä aukaassu, se on jatkanu sammumistansa siitä mihkä se illalla jäi. Onko se muka nii viisas... Ny mä katton tarkkahan, jotten lyä kantta kiinni liian varahin, jotta se kerkiää päästä kunnolla unehe. Voisin laulaa sille unilaulunki vai pitääskö lukia iltasatu ja peitellä sitte hyvin, jotta se saa hyvin nukutuksi ja kerättyä voimia taas näihin mun plokijuttuuhi.